סדנת אסטרטגיות למידה המועברת לסטודנטים בתכנית חרדים באקדמיה הנמצאים בשנה הראשונה ללימודיהם, נועדה להקנות להם כלים המאפשרים לימוד יעיל יותר, בפחות זמן.
הסדנא נבנתה על בסיס ההבנה שההתמודדות עם המערכת הלימודית החדשה והתובענית, קשה בפני עצמה, וכאשר היא עומדת בכל רגע נתון מול משפחה ועבודה היא הופכת קשה אף יותר. אין ספק שמערכת הלחצים אתה מתמודדים הסטודנטים גדולה, לעיתים היא חושפת סדקים, קשיים ובעיות במערכות האחרות של החיים (בהורות , בזוגיות, בעבודה ובמשפחה) וגורמת לבעיות בתקשורת, מגבירה מתחים, גורמת לדחיינות, לאי עמידה בזמנים ועוד.
ייחודה של סדנת אסטרטגיות למידה נעוץ בעובדה שהיא מועברת באמצעות עקרונות הלקוחים מתחום האימון האישי, שהופכים את הכלים התאורטיים למעשיים וזמינים, תוך יצירת פתיחות ומחויבות אצל הסטודנטים לעשיית שימוש בכלים אלו באופן מיידי. עולם האימון מקנה כלים מעשיים המאפשרים לסטודנטים להכניס סדר בחייהם, להבין את היעדים והמטרות העומדים בפניהם, וללמוד כיצד באמצעות שינוי הרגלים והתנהלות נכונה, ניתן לנצח ולצלוח את התקופה הקשה, העמוסה והמסובכת ולצאת ממנה חזקים, מועצמים ואף מאושרים.
במסגרת הסדנא והאימון האישי, רוכשים הסטודנטים מגוון מיומנויות למידה שימושיות ויעילות אשר מסייעות להם בדרכם האקדמית. כך לדוגמה, הסטודנטים לומדים כיצד לקרוא חומר לימודי מהר יותר מבלי לפגוע בעומק הלימוד ובאפשרות זכירתו, וכיצד לסכם כמויות חומר גדולות באופן תמציתי שיאפשר לזכור אותו בצורה מיטבית.
כלי אימוני נוסף וחשוב בסדנא הינו ניהול הזמן – מושג המוכר לכל אחד מאתנו בהיותנו בעלי משפחה, עובדים וכיו"ב. מתוך הבנה כי סטודנטים בשנתם הראשונה בכלל וסטודנטים בתכנית בפרט, נאלצים להתמודד עם מערכות שונות, אשר כל אחת מהן מורכבת ממקבץ שונה של חובות ומחויבויות, פיתחנו עבור הסטודנטים בתכנית כלי מעט שונה לניהול הזמן. ניהול הזמן ככלי אימוני מחייב אותנו לשבת פעם ראשונה מול עצמנו, להבין את כלל המערכות בהן אנו פועלים וליצור לעצמנו סדרי עדיפויות אמיתיים בכל אחת מהן, תוך גזירת המטלות הנובעות מכך ושיבוצן בלוח שבועי.
ההתמודדות עם ניהול הזמן, מעמתת את הסטודנטים באופן ישיר עם המערכות השונות איתן הם נאלצים להתמודד בעצם צירוף התואר "סטודנט" לתארים הנוספים אותם נשאו עד כה – אבא/ אמא, בן/בת זוג , עובד/ת, בן /בת ועוד. ההכרה במערכות השונות, והבנת המטלות והמחויבויות הנובעות מכל אחת מהן, מאפשרת לסטודנטים להעריך את חשיבותן ודחיפותן, ולהקצות להן את הזמן אותו הן דורשות במערך השבועי.